Saturday, February 7, 2009

Malaysiakini - Pendirian Anwar Mengenai Moral Ambil Alih Kuasa

THE TRUTH ABOUT ANWAR...

Statement One
Anwar: No moral qualms about triggering defections, 24 August 2008 - Agencies

"PERMATANG PAUH, Malaysia -- Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim says he has no moral qualms about toppling the government with lawmaker defections

Anwar rejected criticism that a government formed by defections would have no moral authority to rule. He said the opposition would have come to power anyway had the elections been totally fair."


Statement Two [Joint Statement of PR leaders – 5 February 2009]

"Pimpinan Pakatan Rakyat menyatakan rasa kesal terhadap tindakan biadaprampasan kuasa di Perak.."

1 comment:

pecinta malay said...

Anwar punca segala2 nya. dia ni semua org tau kepala otak bijak. ramai org yg kene cantas ngn dia dari zaman UMNO lagi. Bukan x btol ape yg dia kata. dan x semua yg dia buat btol. dia ni busuk ati dan pandai menghasut. tu kredibiliti yg paling bgs la yg dia ade. Anwar duk pakat DAP. bukan kita x tau yg si celaka DAP majoriti geng2 celaka memang nak hapuskan org melayu. Anwar ni kalo selagi geng2 yg dah ade rekod problem ngn UMNO yg tu dia cari. janji matlamat dia tercapai. NAjib pon sama gak. sama2 nk cari kepentingan kuasa. Yang PAS pulak duk sanjung2 anwar, DAP. mana undang2 hudud yg d laung2 kan slama ni. mende pon dah jadi goyah janji dapat kuasa. PAS ingat lagi senang ke nak buat keputusan kalo share kuasa ngn DAP. wei, pikirla org mlayu. jgn menghasut mende yg x patut. aku syorkan kita ni sesama bangsa x yah la duk sokong PR ni. duk rosak anak bangsa je. Sultan pun ko nak derhaka. Ade sebb la tu dia x nak PR memerintah. Yang si Nizar tu dah jadi boneka DAP je. ape la ko. jap g tanah2 kat Perak pon tergadai. Tolong pertahankan institusi di Raja dalam negara kita ni. Tu salah satu benteng untuk pertahankan maruah bangsa melayu kita. jgn jadi bodoh. Duk mengamuk kat jalan raya. non malay tergelak je kat kita ni.membodohkan diri sendiri.